torsdag 15 januari 2009

Problem med google-docs

Det visar sig att det är problematiskt för vissa användare att dela med sig av, specifikt PDF-dokument. De grupper (mailadresser/listor kopplade till ett antal användare) som jag som superuser har skapat går det för vissa användare inte att dela med sig dokument med hjälp av. Framförallt gäller detta om man försöker dela med sig av dokumenten ifrån dokument-listan. För PDF-dokument så går det inte ännu att dela med sig av dokumentet "inifrån" dokumentet.

Troligen har det med den förändring som gjorts ifrån google, där man nyligen inför "groups" istället för de "listor" som tidigare hade samma funktion. Har ännu inte hittat något klart system för när/var/hur/för vem som problemet dyker upp. Jag har som superuser inte stött på det ännu. 

För mig dyker exempelvis en "group" upp automatiskt om jag börjar skriva in namnet i rutan där man bjuder in kollaboratörer, det gör det inte för mina kollegor.  

Får se om jag hittat något på google-hjälp sidorna om det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar