lördag 26 juli 2008

Asus EEEpc 900 i Sverige

Några dagar tidigare än förväntat dök Asus EEEpc 900 upp. Tony Soukka från Allt Om Prylar fick sin på posten ifrån komplett.se redan i går fredag. Liten är den, som han själv uttrycker det. Skall bli spännande att se vad han rapporterar för batteritid. För mina elever kommer den nog inte på tal då tangentbordet inte lämpar sig för några längre utläggningar av arbete och textskrivande. Läs Tommy K Johanssons längre utläggning om datorn här. Själv har jag lite resfeber och kommer nog att passa på att införskaffa mig en Advent 4211 eller en Acer Aspire One när jag ändå är i England. Efter det börjar väl jakten på ett större batteri till en rimlig kostnad. Någon som har några tips i den frågan, feel free att lägga ett förslag som kommentar här.

Bildkälla: Tror inte Tony har något emot att jag länkar till hans lilla dator här :)

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 kommentarer:

  1. Det går så bra så :-).. återkommer om batteritid när jag provat det fullt ut. Skall iväg på lite semester nu så då hinner jag förhoppningsvis prova den fullt ut.

    SvaraRadera
  2. Har du en idé på när nästa version kommer till Sverige dvs Asus Eee pc 901?

    SvaraRadera
  3. Det senaste jag hört kommer här ifrån: http://blogg.tkj.se/asus-eee-pc-901-sverige/

    och säger vecka 35-37... Skall kolla upp igen med mina källor.

    Mattias

    SvaraRadera